Få succes på de sociale medier
- Den 20. februar 2023
For langt de fleste virksomheder er de sociale medier blevet en vigtig kanal, når der skal kommunikeres. Men for mange bliver indholdet til de sociale medier ofte en hurtig opdatering, der ikke er velovervejet eller relevant for målgruppen.
Med følgende gode råd kan du optimere din indsats ved at arbejde mere strategisk og dermed få et større udbytte af din tilstedeværelse på de sociale medier.
Hvilke sociale medier?
Der er forskel på, om du kommunikerer eksempelvis på Facebook, Instagram eller LinkedIn.
Facebook er primært rettet mod den almindelige forbruger, mens man på LinkedIn i højere grad kan målrette i forhold til job og uddannelse. På Instagram er billeder og video meget brugt og derfor et medie, der er oplagt til blandt andet produktomtaler.
Hvad er målet med dit opslag?
Ønsker du eksempelvis at øge kendskabet til din virksomhed, dine produkter, dele ud af din viden eller har du brug for at rekruttere nye medarbejdere.
Hvem er din målgruppe?
Når du er bevidst om din målgruppe, kan du også bedre kommunikere til den.
Lav en plan
Med en contentplan får du styr på dit indhold. På uge- eller månedsbasis viser planen, hvad der skal ud og hvornår. Når du laver din contentplan kan den med fordel tage udgangspunkt i virksomhedens årshjul. Alt lige fra jubilæum, nye produkter, ansættelser til gode historier kan bruges i din contentplan.
Jeg vil gerne hjælpe
Jeg hjælper gerne din virksomhed med at få succes på de sociale medier. Jeg hjælper dig med at få styr på målgrupper, contentplan og ikke mindst indholdet til alle dine opslag.
Vil du høre mere om, hvordan jeg kan hjælpe dig og din virksomhed, så send endelig en mail til anne@schoeningmedia.dk eller ring til mig på tlf. 3179 1675.