Du møder dem, når du bladrer gennem et magasin. Du møder dem, når du læser din avis, og du møder dem, når du scroller gennem dit feed på LinkedIn, Facebook og Instagram.
Advertorials er ikke til at komme udenom. Og det er der god grund til. De virker nemlig, fordi de i modsætning til mange traditionelle annoncer ikke presser et budskab eller et tilbud ned i halsen på forbrugerne. Advertorials ligner en traditionel nyheds- eller featureartikel i form, tone og indhold. De er skrevet, fotograferet og layoutet, så de ligner almindelig artikel mest muligt.
Advertorials kan hjælpe virksomheder og organisationer med at styrke deres brandfortælling, opbygge stærke relationer til modtageren og dermed skabe en effektfuld troværdighed.
Vi ved, hvad der skal til
Men det kræver research, kreativitet, evne til at skrive og se alternativer vinkler samt brug af journalistiske værktøjer at lave en advertorial, der virker. Schøning Media er specialist i at lave advertorials for både små og store virksomheder.
Vi hjælper med at finde frem til det budskab, der er relevant og skaber værdi for modtagerne/målgruppen. Vi hjælper også med at finde frem til, hvilke platforme, der er relevante – og det kan være alt lige fra traditionelle aviser, lokalaviser, tabloidaviser, netaviser, magasiner, sociale medier, websider til blogs.
Når Schøning Media laver advertorials, går vi journalistisk til værks. Vi researcher emnet, tager kontakt til eventuelle kilder og sørger for, at dit budskab bliver klædt på med fakta, så indholdet får tyngde og rammer den ønskede modtager