Artikler med fokus på den gode historie kan bruges i blandt andet dagblade, fagblade, magasiner, personaleblade og medlemsblade
Uanset hvor artiklerne skal bruges, så er det afgørende, at de skrevet i et fængende sprog, med en skarp vinkel og med en nøje udvalgt målgruppe for øje, hvis du vil trænge igennem med din historie.
Schøning Media har mange års erfaring med at skrive artikler – uanset om emnet er byudvikling, bæredygtighed eller børn med sjældne sygdomme. Som skrivende journalist ved Anne Schøning Christensen, hvordan et emne, et budskab eller en nyhed får opmærksomhed. Med hjælp fra journalistiske værktøjer og fortælletekniker er hun specialist i at finde og skrive de bedste historier og artikler.
Men hvornår er noget så en god historie? Ja, det kommer an på, hvordan historien passer ind i de journalistiske nyhedskriterier: Aktualitet, væsentlighed, identifikation, sensation og konflikt.
En god journalistisk historie indeholder altid flere af nyhedskriterierne.
Aktualitet
Aktualitet er et af de vigtigste nyhedskriterier. Ofte er historier med høj aktualitet godt stof i medierne.
Væsentlighed
Væsentlighedskriteriet handler om, hvor vedkommende historien er. Når Schøning Media arbejder med kriteriet om væsentlighed, så ser vi på, hvor vigtig den er for den specifikke målgruppe, som der skrives til.
Identifikation
De gode historier er dem, som læserne kan identificere sig med. Ofte skabes identifikationen igennem mennesker, der fortæller, hvordan de oplever et eller andet, der er sket i deres hverdag, på arbejdspladsen eller i deres virksomhed.
Sensation
En sensationel historie vækker opsigt. Det kan være fascinerende og chokerende nyheder, men det kan også være historier, der overrasker.
Konflikt
Den klassiske konflikthistorie er ofte ‘den lille mands kamp mod systemet’. Konflikthistorierne indeholder både spænding og drama og er derfor særdeles gode, når læsernes opmærksomhed skal fanges. I konflikthistorier er det vigtigt altid at høre den forurettede part og den part, der forsvarer sig.
Når Schøning Media leverer artikler, så tager vi os af hele processen – lige fra idéudvikling, research, reportage, interview og til produktion af artiklerne.
Desuden samarbejder Schøning Media med nogle af landets bedste fotografer, hvis artiklerne skal suppleres med flotte billeder, video eller droneoptagelser.